Болашаққа тәжірибе

 «Жай атқыш - құдайының» әріптестері Бақыршық орта мектебінің оқушыларына өз жұмыстары туралы айтып берді  

«Бақыршық» орта мектебінде жақсы дәстүр қалыптасқан. Енді Бақыршық тау-кен өндіру кәсіпорнының қызметкерлері Әуезов кентіндегі өлкетану және тарих мұражайында  (ол мектептегі кабинеттердің бірінде орналасқан) жоғары сынып оқушыларына арнап жүйелі түрде  кәсіби бағдар беру сабақтарын өткізеді. Болашақ мектеп түлектері  уже познакомились с профессией химик және энергетик мамандықтарымен осыған дейін танысқан болатын, ал каникулдан орала салып олар  бірден экологтармен және техника қауіпсіздігі және еңбекті қорғау қызметінің мамандарымен кездеседі. Кәсіпорын қызметкерлері осындай кездесулерге үлкен құлшыныспен қатысады және балаларға өздерінің мамандықтары не себепті – ең жақсы мамандық екендігін түсіндіріп беруге тырысады.

- Өз мамандығың туралы айту әрқашан қызықты, - дейді БКӨК-тің жабдықтарды жөндеу және қызмет көрсету электрослесарі Ольга Медведева. – Ал аудиториядан олардың шынайы қызығушылығы  және сұрақтар қоюы түріндегі  кері байланысты алған кезде – ол тіпті қанаттандырады! Менің өзімнің де энергетика саласына келгеніме көп бола қойған жоқ, бірақ дәл осы мамандықты таңдағаныма еш өкінген емеспін. Энергетик болу деген – ол демек, әрдайым қажетті маман болу дегенді сөз.

Тыңдармандарының санын арттыру үшін, БКӨК қызметкерлері жоғары сынып оқушылары үшін қызықты дүниелер дайындауға тырысады. Сынамалық-аналитикалық зертхананың меңгерушісі Сергей Клюшников таңғалыста отырған сыныптың көз алдында жанартау туғызды … түтікшенің ішінде! Тәжірибе күрделі де емес, соынмен қатар және қауіптілігі де жоқ емес, жегенмен өте тиімді (әрине, «Полиметалл» қызметкерлері ең алдымен қауіпсіздіктің сақталу қамын жасады!). Бар –жоғы сабын ерітіндісін колбаға орналастыру (көлем беру үшін), және оған сода мен сірке суын қосу керек.

Бақыршық тау-кен өндіру кәсіпорын Бас энергетигінің орынбьасары Дмитрий Хобта және Ольга Медведева викторина ойластырды, ол жерде электр туралы көп таныс емес, бірақ  өте қызықты фактілерді пайдаланды. Балықтар саңырауқұлақтарды өсіріп шығаратындығы рас па? (Бұл жерде электрлі скаттар туралы, сондай-ақ таяуда электр энергиясының әсер етуі кезінде саңырауқұлақтардың тезірек өсетін қасиеттері анықталғандығы туралы айтылды). Ал Тор жай атқышы – энергетиктердің әріптесі деген рас па? Және ол шынында да солай: скандинавия аңызына сәйкес, Тор найзағайды дәлдейді. Өздігінен оқып-біліп тұрған электрик демеуге бола ма?

Дегенмен, оқушылардың назарын аударған нығыз «бомба», ол планшеттің мөлшеріндей, жарқыраған түймешелері мен экраны бар шағын аспап болды. Жоқ, бұл жаңадан шыққан сәнді гаджет емес. Бұл 250 параметрден артық электр энергиясын анықтай алатын талдағыш! Оны Бақыршықтың энергетиктері пайдаланады, және олар балаларға сол туралы айтып. Аудитория қызығушылықпен тыңдады.

- Қызықты аспап! – дейді Данил Спиридонов. Ол қазір оныншы сыныпта оқиды, және мамандық таңдауда әлі оның бір жылдан артық уақыты бар. – Мен білмеймін электрик боламын ба, жоқ па. Бұл мамандықтың мені қызықтыратыны, әрдайым жұмыс табуға болады, ждәне кенттен кетудің қажеті болмайды. Мен өзі үйде розетканы немесе айырды ауыстыра аламын. Мен қазірдің өзінде-ақ электрик болсам ба деп ойланып қалдым.

- Ал мен химик болғым келеді немесе қандай да бір басқа да техникалық мамандықты алғым келеді, - деді Илана Янкова. – Слышала, что «Полиметалл» қазақстандық жоғарғы оқу орындарында оқуға шәкіртақы береді деп естідім. Осы конкурсқа қатыссам жақсы болар еді.

Бұл балаға кәсіпорын есебінен жоғары оқу орнына түсу үшін қандай құжаттардың қажет болатындығкы туралы түсіндірілді. Ол жерде барлығы да қарапайым: мектепте жақсы оқу,  дәл осы мамандықты неліктен таңдап отырғаның жайында шағын эссе, жанұя құрамы туралы анықтама және әлеуметтік мәртебесін бекітетін тағы да бір-екі құжат. Әртүрлі себептермен һздерінің жоғары оқу орнында оқу ақысын төлей алмайтын талапкерлерге артықшылық беріледі.

- Біз үшін балалардың алдында сөз сөйлеу кәдімгі бір оқиға болды, - деп мойындайды Сергей Клюшников. – Ол біздің күнделікті өндірістік міндеттеріміз бен тапсырмаларымызға кірмейді жәәне өз жұмысыңа басқа қырынан қарауға мәжбүрлейді. Біздің балаларға айтқанымыздың барлығы да– шындық. Біз шындығында да өз мамандығымызды сүйеміз. Және біз балаларға оның артықшылықтарын жеткзе білдік деп ойлаймын.

Ольга ПИНЭКО-СКВОРЦОВА